reklama

Thierry Henry

Športová verejnosť venovala afére francúzskeho útočníka veľkú pozornosť. Odsúdenie jeho činu je pochopiteľné, porušil pravidlá a Francúzko postúpilo na MS. Posudzovanie takýchto a podobných činov však nie je vždy rovnaké. Maradonu odsúdil takmer celý svet. Na ME 2008 pred tretím gólom v sieti Portugalska Ballack rukou pridržal Ferreiru a jeho hlavička znamenala postup do semifinále. Takmer všetci to tolerovali a odsúdenie podvodu sa nekonalo. Posudzovanie jednotlivých činov sa odvíja od uhla pohľadu, z ktorého sa chceme na vec pozrieť. Oportunizmus prevláda, úspech je nadovšetko. Kult úspechu je znamením doby (Peter Shutz, SME 21. 11. 2009). Všetci máme s porušovaním pravidiel skúsenosti. Pravidlá porušujeme a porušovanie pravidiel kritizujeme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

Najlepšie bude ak začnem hovoriť o sebe. Občas sa stane, že nedodržujem pravidlá. Ako chodec prebehnem na červenú (ponáhľal som sa). Nestihol alebo zabudol som si kúpiť cestovný lístok mestskej dopravy a išiel som na „čierno" (ponáhľal som sa). Nedodržal som maximálnu povolenú rýchlosť (ponáhľal som sa). Keby ma pri týchto priestupkoch chytili doplatil by som na to, ale pre verejnosť by to nebolo zaujímavé. Iné je keď je pri takomto priestupku prichytená známa osoba. Médiá radi uverejnia podrobnosti incidentu a mnoho ľudí si to s potešením vypočuje (prečíta, skomentuje, pokritizuje, odsúdi). Tak je to aj pri futbale. Počas mojej aktívnej činnosti sa mi viackrát stalo, že som úmyselne porušil pravidlá. V jednom z takýchto prípadov som evidentne zahral rukou, ale plynulo som pokračoval v hre a odohral som loptu spoluhráčovi. Rozhodca nezapískal; hoci protihráči zakričali: „Ruka!!". Nepamätám sa ako skončila akcia, ani výsledok zápasu vám už neviem dať na známosť. Bol to len bezvýznamný, priateľský zápas, na ktorom bolo možno dvadsať divákov. Čo však viem určite je, že ani ja ani nikto z mojich spoluhráčov sme nebežali za rozhodcom, aby ho upozornili na porušenie pravidiel. Vedel by som si spomenúť aj na iné prípady, pri ktorých som porušil pravidlá, ale nebudem vás zdržiavať. Ospravedlnením mojich futbalových pokleskov by mohlo byť, že nešlo o významné medzinárodné zápasy. Otázkou je ako by som sa zachoval pri významných udalostiach keď som ani pri lokálnych nedokázal porušenie pravidiel okamžite priznať. Nuž, odpoveď na túto otázku nepoznám. Vlastne ju poznám, odpoveď znie: „Neviem ako by som sa zachoval, ale pravdepodobne podobne ako v priateľskom stretnutí.". Ako by ste sa zachovali neviete pravdepodobne ani mnohí z vás. Je takmer isté, že väčšina, takmer 100% z nás si nebude môcť prakticky overiť ako by sa vo významnom medzinárodnom zápase zachovala. Ale dá sa overiť ako sa v takýchto situáciách zachovávajú profesionálni hráči. Rád by som videl záznam zápasu Francúzko - Írsko. Zaujímalo by ma či sa niekto z hráčov Írskeho mužstva (napr. kapitán Robbie Keane) snažil rozhodcovi naznačiť, že by mal odpískať pokutový kop pre francúzske mužstvo. Podľa komentárov rozhodca Hansson mohol bez výčitiek uznať faul na francúzskeho hráča v Írskom pokutovom území. Neurobil to a pravdepodobne sa dopustil omylu, rovnako ako v prípade Henryho ruky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo som chcel vlastne povedať? Aha, už viem. Najlepšie je zaradiť sa k väčšine. Takže, Thierry Henry je obyčajná parazitická sviňa. Ja som čistý ako ľalia.

Pavol Daučík

Pavol Daučík

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracovník na STU. Chemik, bývalý futbalista a tréner. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu